Dieta podstawą zachowania płodności

Płodność to istotny element w życiu większości osób. Współcześnie zjawisko to jest na krawędzi, liczba osób dotkniętych problemem obniżonej płodności jest coraz większa. Zasadniczo obniżona płodność jest związana z upływem czasu. Jednakże niewłaściwe żywienie, stres, brak aktywności fizycznej powodują, że problem ten nie dotyczy tylko osób w bardziej zaawansowanym wieku. Płodność to czynnik względny, zależny od wielu elementów. Aby móc ją poprawić, warto postawić na koenzym q10. Kogoś mogłoby to stwierdzenie nieco zdziwić, gdyż ów składnik jest bardziej znany z kremów przeciwzmarszczkowych. De facto jednak ów koenzym q10 w bardzo dużym stopniu poprawia jakość męskiego nasienia jak również żeńskich komórek jajowych.

Jakość diety

Dobra dieta może działać prawdziwe cuda i nie chodzi bynajmniej tylko o zjawisko odchudzania. Dobra dieta to lepsze zdrowie, w tym również mowa jest o wyższym poziomie płodności, o większej sprawności seksualnej. Aby móc mówić o utrzymaniu wysokiego poziomu płodności, aby móc mówić o dobrej sprawności seksualnej, warto postawić na obecność konkretnych składników w swojej codziennej diecie. Mowa jest między innymi o:

– wspomnianym już koenzymie q10,

– l-karnitynie,

– l-argininie,

– selenie,

– witaminie E,

– cynku,

– kwasie foliowym.

Dzięki właściwej diecie można tym samym uzyskać bardzo dobre efekty w sferze swojej płodności nawet po trzydziestym piątym lub nawet po czterdziestym roku życia.

Źródło dobrych składników

Wiadomo zatem, co może sprawić, że płodność żeńska oraz męska będzie się znajdować na wyższym poziomie. Jednakże również należy posiąść wiedzę na temat tego, skąd czerpać określone składniki. Warto zatem, aby w codziennej diecie znalazły się takie elementy jak:

– produkty pełnoziarniste – źródło kwasu foliowego, cynku oraz selenu,

– mleko oraz jego przetwory i chude mięso – źródło l-karnityny,

– tłuste morskie ryby – źródło selenu oraz koenzymu q10,

– olej rzepakowy oraz oliwa z oliwek – źródło witaminy E,

– nabiał, owoce morza oraz białe i czerwone mięso – źródło l-argininy.

Tym samym zadbanie o obecność dobrych składników diety pozwalających uzyskać wyższy poziom płodności nie jest niczym trudnym.

Zmiany czasowe

Zmiany w poziomie płodności są w dużej mierze związane z upływającym czasem. Ma to bezpośredni związek ze zmianami hormonalnymi. Jednocześnie też należy podkreślić, że poziom płodności u kobiet obniża się w dużym stopniu po 35 roku życia właśnie z uwagi na owe zmiany hormonalne. Tym samym zajście w ciążę jest w tym wieku trudniejsze, a ryzyko wystąpienia chorób genetycznych znacząco wzrasta. Sięgając po koenzym q10 po produkty zawierające tenże składnik, można znacząco poprawić swoją płodność, a jednocześnie też można poprawić swoją sprawność seksualną oraz zdrowie w ogólnym znaczeniu tego pojęcia. Jakość diety jest istotna, aczkolwiek ważne jest także wzięcie pod uwagę tego, skąd dana żywność pochodzi, jaki jest jej skład, ponieważ niskiej jakości „dobre” produkty także nie będą spełniać swojej roli.

Post Author: Aneta R.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *