Ćwiczenia podczas miesiączki

Kobieta w swoim życiu musi borykać się z wieloma problemami charakterystycznymi dla płci. Jednym z nich jest cykl miesięczny, a zwłaszcza okres, któremu większości pań towarzyszy ból wymagający interwencji. Niekiedy jest tak dotkliwy, że występuje utrata świadomości, wymioty i inne nieprzyjemne dolegliwości. Ostatnią rzeczą o której myślą kobiety w tym trudnym dla nich czasie jest podjęcie aktywności fizycznej. Jednak badania pokazują, że po pierwszym uderzeniu bólu menstruacyjnego warto ćwiczyć. Nie tylko zredukuje to napięcie i rozluźni mięśnie, ale również poprawi samopoczucie. Oczywiście nie mogą to być ćwiczenia bardzo obciążające i siłowe.

Zespół napięcia przedmiesiączkowego

Warto pamiętać, że miesiączka to wyjątkowy czas, w trakcie którego kobieta powinna się oszczędzać, ale nie rezygnować zupełnie z jakiejkolwiek aktywności. Okres z oczywistych względów wyklucza pływanie na basenie czy inne sporty wodne, chociaż i to się zmienia, gdyż na rynku pojawiają się co raz to skuteczniejsze tampony, których można używać na basenie. Miesiączka nie jest przeciwwskazaniem do spacerów czy gimnastyki. Czasem ruch na świeżym powietrzu zadziała lepiej niż tabletka przeciwbólowa, a do tego nie obciąży wątroby, żołądka i innych narządów wewnętrznych. Niewiele kobiet wie, że podczas menstruacji organizm spala więcej kalorii, jeśli w tym czasie zostaje podjęta aktywność fizyczna. Niemniej powinno to być dostosowane do naszych możliwości i preferencji w tym czasie.

Warto jednak mieć na uwadze, że zbyt intensywne ćwiczenia w trakcie okresu mogą powodować wzmożone krwawienie. Co ciekawe, endorfiny wyzwalane podczas ćwiczeń zwalczają syndrom zespołu napięcia przedmiesiączkowego, niwelują rozdrażnienie, huśtawkę nastroju, problemy z koncentracją i płaczliwość. Dlatego właśnie lepiej udać się na krótki trening niż sięgać po tabliczkę czekolady, aby poprawić sobie nastrój. Nie należy się zniechęcać osiąganymi wynikami w tym czasie, gdyż różnice w poziomie hormonów mogą wpływać na naszą wydolność oddechową, a co za tym idzie sprawność, szybkość i gibkość.

Post Author: Aneta R.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *